Monday, January 25, 2010

kepanasan hati...

Entry b4 ni Luahan Hati...n yang nie pulak aku tukar sikit..Kepanasan hati sendiri dan juge kepanasan laptop ku..(ceh laptop pun tak nak kalah)...laptop kesayangan aku nih bername cik sony vaio..aku tau die pempuan coz die warne pink..dah setahun sebulan aku berkenalan dgn die nih...aku mmg syg kat die..syg sgt2..tapi sekarang die buat aku rase macam nak lempar je keluar dari tingkap bilik aku nih...yahhh..betapa marahnye aku..nak dipendekkan cite, fan laptop dah lame mengeluarkan bunyi yang pelik2..mule2 aku bersabar..tapi dah lame2 aku jadi bengang and sakit hati coz bunyinye mmg annoying...jadi aku bgtau la kawan aku sowg nih..die ckp kalo fan rosak t motherboard rosak...gelabah ayam aku dgr..tibe2 teringat laptop kwn baik ku yg disayangi ZURAINI PALAL...laptop die trus tak berfungsi coz motherboard rosak...(jangan marah ye deq..huahuahua)

Aku pun bertekad tuk menghantar laptop ku ke kedai pc yang berada di town..dengan beg yg berat aku and SITI AISYAH berjalan ke kedai tersebut..dah le agak terpencil..aduhhh...sampai2 je, aku pun bukak laptop tuk owg tuh dgr betapa bising nye fan laptop ku ini..

Aku: sy rase la fan laptop sy dah bising sgt...sgt le annoying..

Mamat kedai pc yg agak hensem: ohhh..kami dah takde service tukar fan lagi

Aku: tapi kenape??

Mamat kedai pc yang agak hensem: takde part and agak leceh...sorry..

Ok..time nih mmg aku dah berapi..tapi aku tahan and still buat muke comel..sebulan lepas aku dh g dah kedai die nih..die ckp fan aku nie ok lg..kalo dah bising sgt, datang balik..aku dah pegi td tbe2 die bole ckp yg die dah tkde service tukar fan..mmg sakit hati..ingat laptop nih ringan..bahu aku nih lenguh bwk tau tk...aduhhh..so, aku jadi panik...tp aku de lg 1 tmpat pc world...esok ah bru pegi..td mmg sgt tkde mood..huhu..balik2 makan, terus mood aku ceria..makanan mmg mampu buat aku ceria..hehe.....

perjalanan aku tuk baiki laptop akan bersambung.....

p/s: dialog tuh dr english ku traslate ke bm..senang..n tidak lupe juge pade SITI AISYAH, time kase kerana menemani aku..n mendengar carutanku..hehe

7 comments:

3F@unsp0ken said...

pandai ko translate
mmg x sia2 blaja jaoh2
tp nk tny cket
leceh dlm bi mamat tu ckp pe ek?
huhu

::miErA:: said...

post yg agk menarik..ingin ku mengikuti jejak langkah laptop mu... akan kunantikan..akan kudoakan yang terbaik pada laptop mu.. sekian~

Anonymous said...

hahaha..fatin2..

Ilidina.. said...

fatin: leceh tuh die kate tricky..haha

miera: time kase atas doa anda..moge2 laptop ku akan sehat...

3F@unsp0ken said...

o0o.. bru aku tau
sowy la li, ak x pndai bi2 nih.. haha

woh, siapakh anonymous yg menyeru2 nm ku itu???

.a.n.a s.y.u.k.r.i.a.h. said...

nak mencarut jgk boleh? huhu

niny said...

Kahkahkah
ingt mamat tu speaking BM. terer seh.
siap guna bhs pasar tuh.hehhe.
kak, sbr, nnt ak teman ko. ak phm nau prsn bab2 laptop ni. aku dulu hampir jd gila. nsib baik Tuhan sygkan aku lg.