Wednesday, August 25, 2010

Setengah bulan sudah...

okay..hari nih dh masuk 15 hari puasa..rumah aku nih takde tradisi turun temurun ke hape ke..cume every first day puasa mama selalu buat nasi beriyani...tp for this year,mama masak nasi beriyani tuk berbuke puase hari ketiga..coz my sis iwani mahadi aka nini balik for overnight outing...yeahhhh..2 malam berbuka puase the whole family was there..best sangat feeling berbuka puase dgn family..

kteowg rajin gak g bazar..kalau tibe2 terase nk makan nasi kerabu ke nasi tomato ke..and aku suka sgt2 popiah goreng sambal kat bazar Batu Berendam Putra..sedap and garing..suke! banyak gak bazar yang mama n aku jelajah..contohnye,bazar kat Peringgit,bazar kt Bukit Baru,bazar kat Batu Berendam Putra..seronok dapat jalan2 dengan mama...

so far, puasa nih memang mengajar aku menahan kesabaran and temper aku..and aku akan try kekalkan level headed macam nih..membuatkn aku jadi someone yang tenang..walaupun sekarang nih aku agak depress and asek sedih je..family mampu buat aku tersenyum..dengan gelagat adeqku irsyad yg suka kacau2 aku n selalu masuk dalam bilik aku..kdg2 mmg annoyed tp he brings smile to my face..

memang btol de quotation dr anonymous 'Friends and lovers can tear you apart but family will always pulls you back together' aku dah hampir2 fall apart,tp my family sempat get me back together..without them,aku mmg akan jadi loser selalu!

p/s: i miss my sis..she'll start her holidays next week...weeee..cant wait to meet her..

No comments: